Κυριακή τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Δύο μαθηταί τοῦ Χριστοῦ, ὁ Λουκᾶς καί ὁ Κλεόπας ὁδοιποροῦν αὐτή τήν ἡμέρα ἀπό τά Ἱεροσόλυμα πρός Ἐμμαούς. Κατά τήν ὁδοιπορία των
τούς πλησιάζει ὁ Ἀναστάς Ἰησοῦς Χριστός, συνοδοιπορεῖ μαζί τους καί συζητοῦν γιά τά
προφητευθέντα τελευταῖα γεγονότα τοῦ πάθους Του
καί τῆς Ἀναστάσεώς
Του.
Κατά τήν ὁδοιπορία συνομιλοῦν μαζί Του,
τόν βλέπουν, ἀλλά τά μάτια τῆς ψυχῆς τους «κρατοῦνται» καί
δέν ἀντιλαμβάνονται μέ ποιόν συνομιλοῦν. Τόν παρακαλοῦν νά δεχθεῖ νά Τόν
φιλοξενήσουν στό κατάλυμα τους, ὁ Κύριος ἀποδέχεται
τήν πρόσκλησή τους καί τούς ἀκολουθεῖ. «Ὅταν ἐκάθησε στό τραπέζι μαζί τους γιά τό δεῖπνο, ἐπῆρε τό ψωμί,
τό εὐλόγησε καί ἀφοῦ τό ἔκοψε, τούς τό ἔδωσε. Τότε ἀνοίχθησαν τά μάτια τῆς ψυχῆς των καί τόν ἀνεγνώρισαν. Ὁ Κύριος τότε ἔγινε ἄφαντος ἀπ’ αὐτούς» (Λουκ
κεφ 24, 30-31).
Σέ ὅλη τήν διάρκεια τῆς ἐπίγειας ζωῆς Του πολλοί εἶδαν τόν Κύριο. Ὀλίγοι ὅμως εἶδαν Αὐτόν μέ τά μάτια τῆς ψυχῆς των καί τόν ἀνεγνώρισαν!
Ὁ Συμεών ὁ Θεοδόχος
καί ἡ προφήτης Ἄννα βλέπουν
τό θεῖο Βρέφος μέ «διηνοιγμένους» τούς ὀφθαλμούς των καί προφητεύουν. (Λουκ κεφ 2, 23 – 38).
Τό θεῖο Βρέφος τό βλέπουν καί ἄλλοι. Οἱ ὀφθαλμοί τους ὅμως «κρατοῦνται». Δέν ἀντιλαμβάνονται μέσα στό θεῖο Βρέφος τήν ὕπαρξη τοῦ Λυτρωτοῦ. Βλέπουν ἕνα βρέφος ὅπως ὅλα τά ἄλλα.
Στό ναό τοῦ Σολομῶντος Τόν βλέπουν οἱ διδάσκαλοι τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου
δωδεκαετή. Οἱ ὀφθαλμοί τους
ὅμως «κρατοῦνται». Δέν ἀντιλαμβάνονται μέ ποιόν συνομιλοῦν. Βλέπουν ἀλλά δέν ἀναγνωρίζουν. Βλέπουν ἁπλῶς ἕνα
δωδεκαετές παιδί.
Τόν βλέπει καί ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος στόν Ἰορδάνη
ποταμό τριαντάχρονον. Ἀλλά Τόν βλέπει μέ «διηνοιγμένους» τούς ὀφθαλμούς τῆς ψυχῆς του. Γι’
αυτό καί τόν ὁμολογεῖ ὡς Ἀμνό τοῦ Θεοῦ. (Ιωαν κεφ
1, 29-34). Τόν βλέπουν καί ἄλλοι στόν Ἰορδάνη
ποταμό, ἀλλά οἱ ὀφθαλμοί τους «κρατοῦνται».
Βλέπουν καί αὐτοί ἁπλῶς ἕνα κοινό ἄνθρωπο.
Τόν εἶδαν καί οἱ Σαδδουκαῖοι, τόν εἶδαν καί ὁ Καϊάφας μέ τόν Πιλᾶτο καί τόν Ἡρώδη, ἀλλά οἱ ὀφθαλμοί τους «ἐκρατοῦντο». Ὁ ἑκατόνταρχος ὅμως μέ «διηνοιγμένους» τούς ὀφθαλμούς τῆς ψυχῆς του ὁμολόγησε ὅτι «ἀληθῶς ὁ ἄνθρωπος οὗτος Υἱός ἦν Θεοῦ» (Μαρκ κεφ 15, 39-40).
Ἀλλά καί μετά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή καί ἡ ἄλλη Μαρία εἶδαν τόν Κύριο καί «κρατήσαντες Αὐτοῦ τούς πόδας προσεκύνησαν Αὐτόν». (Ματθ
κεφ 28, 9 – 10).
Δύο μαθηταί Του
πορευόμενοι εἰς ἀγρόν, εἶδαν τόν Ἀναστηθέντα Κύριο μέ τούς ὀφθαλμούς τους «ἐν ἑτέρα μορφή».
(Μαρκ κεφ 16, 12 – 13).
Ἐφανερώθηκε καί στούς ἔνδεκα μαθητάς, ἐνῶ ἐκάθοντο εἰς τήν τράπεζα καί ὠνείδισε τήν ἀπιστία καί σκληροκαρδία τους, διότι δέν ἐπίστεψαν ἐκείνους πού τόν εἶδαν Ἀναστημένον.
Ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή
τόν βλέπει καί νομίζει ὅτι εἶναι
κηπουρός. Ὅταν ὁ Ἰησοῦς τήν προσφωνεῖ μέ τό ὄνομά της, αὐτή μέ ἔκπληξη τόν ἀναγνωρίζει μέ «διηνοιγμένους» τούς ὀφθαλμούς της καί «στραφεῖσα λέγει αὐτῷ Ραββουνί». (Ιωαν κεφ 21, 18)
Ὁ ἀπόστολος Θωμᾶς μέ «διηνοιγμένους» τούς ὀφθαλμούς του
ὁμολογεῖ τόν Ἀναστηθέντα Χριστό ὡς «Κύριο του
καί Θεό του» (Ιωαν κεφ 20, 24 -29).
Στήν λίμνη τῆς Τιβεριάδος οἱ μαθηταί Του πεπεισμένοι ὅτι συνομιλοῦν μέ τόν Ἀναστάντα
Κύριο, δέν τολμοῦν νά ἐξετάσουν Αὐτόν ποιός εἶναι «εἰδότες ὅτι ὁ Κύριος ἐστί» (Ιωαν
κεφ 21, 1-14).
Εἶναι ἄξιον ἀπορίας καί
προκαλεῖ ἐντύπωση τό
γεγονός, ὅτι ἐνῶ ὅλοι τόν βλέπουν, μόνο λίγοι τόν ἀναγνωρίζουν ὡς προερχόμενον ἐκ θείας καταγωγῆς. Τί εἶναι αὐτό πού βλέπουν ὅσοι πιστεύουν; Καί τί εἶναι αὐτό πού δέν βλέπουν ὅσοι ἀπιστοῦν;
Τό μυστήριο αὐτό κρύβεται στήν οἰκονομία τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐσαρκώθη καί ἔγινε ἄνθρωπος. Γι’ αὐτό ὁ Χριστός ὡς Θεάνθρωπος ἔχει δύο φύσεις. Τήν Θεία καί τήν ἀνθρωπίνη.
Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἔβλεπαν τήν ἀνθρώπινη
μορφή τοῦ προσώπου Του. Τήν θεία ὅμως μορφή Του πού ἐκρύπτετο
στήν ἀνθρώπινη, δέν τήν ἔβλεπαν ὅλοι, παρά μόνο ὅσων οἱ ὀφθαλμοί τους
«διηνοίγοντο». Διότι ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς ὁρᾶται ὡς κοινός ἄνθρωπος καί θεᾶται διά θείας καί θαυμαστής θέας ὡς Θεός. Ὅσων οἱ ὀφθαλμοί των «κρατοῦνται»,
βλέπουν μόνο τήν ἀνθρώπινη μορφή Του! Ὅσων ὅμως «διανοιχθοῦν» βλέπουν καί τήν θεία μορφή Του διά θείας καί ἀνεκφράστου θέας.
«Μακάριοι εἶναι ἐκεῖνοι πού ἔχουν καθαρή καρδιά, διότι αὐτοί θά ἀξιωθοῦν νά ἰδοῦν τόν Θεό διά τῆς Θείας αὐτῆς θέας» (Ματθ κεφ 5,8).
Ὁ Χριστός μετά τήν ἐνανθρώπησή Του εἰσέρχεται
μέσα στήν ἀνθρώπινη φύση διά τῶν Ἁγίων Μυστηρίων Του καί ἐνοικεῖ μέσα μας. Διότι οἱ Χριστιανοί εἴμεθα ναοί τοῦ Θεοῦ τοῦ ζώντος «καθώς εἶπεν ὁ Θεός, ὅτι θά
κατοικήσω μέσα τους καί θά περιπατήσω μεταξύ τους καί θά εἶμαι Θεός τους καί αὐτοί θά εἶναι ὁ λαός μου» (Κορ.Β΄κεφ 6, 16).
Συνεχίζει ὁ Κύριος διά τῶν Ἁγίων
Μυστηρίων Του νά εἰσέρχεται μέσα μας καί νά περιπατεῖ ἀνάμεσα μας ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΟΣ στά πρόσωπα
τῶν ἀγωνιζομένων
εὐσεβῶν Χριστιανών
ἀδελφῶν μας!
Ὁ Χριστός καί ἡ Βασιλεία
Του βρίσκονται ἐντός μας. Ἑνωμένος ὁ Κύριος μέ τόν κάθε ἄνθρωπο ὁρᾶται, ἀλλά καί θεᾶται ὡς Θεάνθρωπος!
Ὅλοι μας βλέπουμε τούς Χριστιανούς ἀδελφούς μας ἁπλῶς ὡς ἀνθρώπους, διότι οἱ ὀφθαλμοί μας δέν εἶναι «διηνοιγμένοι». Ὅταν οἱ ὀφθαλμοί μας «διανοιχθούν» θά ἴδωμεν τήν εἰκόνα τῆς μορφῆς τοῦ Χριστοῦ στά πρόσωπα
τῶν ἐν Χριστῷ ἀδελφῶν μας!
Οἱ ἀδελφοί μας Χριστιανοί ἁγιαζόμενοι γίνονται κατά χάριν θεάνθρωποι! Κατά χάριν Υἱοί Θεοῦ! (Ρωμ κεφ 8, 14 Γαλ κεφ 3, 26, Ιωαν κεφ 1,
12 Ιωαν Α΄κεφ 3,2). Οἱ ἀδελφοί μας
Χριστιανοί ἀγωνιζόμενοι ἔχουν τήν
δυνατότητα νά εἶναι κατά χάριν θεοί. «Ἐγώ εἶπα θεοί ἐστέ» (Ἰωαν κεφ 10, 35). Τῆς δωρεᾶς ὅμως τῆς θείας
θέας, ἀξιώνονται μόνο «οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ» (Ματθ κεφ 5,8)
Ἡ πώρωσις καί ἡ
σκληροκαρδιά μαζί μέ τήν ὀλιγοπιστία «κρατοῦν» τούς ὀφθαλμούς τῆς ψυχῆς μας κλειστούς. «Διά τοῦτο λέγει ὁ Κύριος, ὅτι τούς μιλῶ μέ
παραβολάς, ἐπειδή ἐνῶ κοιτάζουν δέν βλέπουν, καί ἐνῶ ἀκούουν ὅμως δέν ἀκούουν ούτε καταλαβαίνουν, ὥστε νά μήν εἶναι δυνατόν νά μετανοήσουν. Καί ἐκπληρώνεται
σέ ὅσους δέν ἔχουν
«διηνοιγμένους» τούς ὀφθαλμούς τους ἡ προφητεία τοῦ Ἡσαΐα, ἡ ὁποία λέγει:
Θά ἀκοῦτε καλά, ἀλλά δέν θά καταλάβετε καί θά κοιτάζετε καλά, ἀλλά ποτέ δέν θά ἰδῆτε. Διότι ἔγινε ἀναίσθητη ἡ καρδιά τοῦ λαοῦ τούτου, καί
βαρειά ἀκούουν μέ τά αὐτιά τους. Ἔκλεισαν τά μάτια τους, μή τυχόν ἰδοῦν μέ τά μάτια καί ακούσουν μέ τά αὐτία των καί καταλάβουν μέ τήν καρδιά τους καί μετανοήσουν καί ἐγώ τούς θεραπεύσω. Ἀλλά τά δικά
σας μάτια εἶναι εὐτυχή, διότι
βλέπουν καί τά αυτιά σας διότι ἀκούουν. Ἀλήθεια σᾶς λέγω, ὅτι πολλοί προφῆται καί δίκαιοι ἐπεθύμησαν νά
ἰδοῦν ἐκεῖνα πού βλέπετε καί δέν τά εἶδαν καί νά ἀκούσουν ἐκεῖνα πού ἀκοῦτε ἐσεῖς καί δέν τά ἄκουσαν»
(Ματθ κεφ 13, 13-17).
Ὅταν οἱ ὀφθαλμοί μας «διανοιχθοῦν», θά ἴδωμεν ἔκθαμβοι τόν Κύριο νά μᾶς βλέπει καί νά μᾶς παρακολουθῆ μέσα ἀπό τά μάτια τῶν ἐν Χριστῷ ἀδελφῶν μας! Αὐτή ἡ θεία θέα μᾶς ἀφοπλίζει ἀπό τίς κακές
ἐπιθυμίες καί τίς ἁμαρτίες πού στρέφονται κατά τῶν ἀδελφῶν μας. Τό θάμβος τῆς θείας θέας τοῦ Χριστοῦ καταστέλλει
τίς ἁμαρτωλές κινήσεις μέσα μας. Συγκλονισμένος ὁ ἀξιούμενος τῆς θείας θέας
ἄνθρωπος γίνεται περισσότερο φιλάνθρωπος. Ἀρχίζει καί βλέπει τόν ἀδελφό του ὡς ἱερό πρόσωπο μέ θεῖο προορισμό.
Ἀντιλαμβάνεται τόν Χριστό νά εἶναι πλησίον του μέσα ἀπό μία ἀγαπητική συνύπαρξη μετά τῶν αδελφών
του. Διότι σέ κάθε πρόσωπο ἀδελφοῦ Χριστιανοῦ βλέπει τόν Χριστό «ἐν ἑτέρα μορφή»! (Μαρκ κεφ 16, 12).
Εἶθε ὁ Κύριος νά «διανοίξη» τούς ὀφθαλμούς τῆς ψυχῆς ὅλων μας, ἵνα «Ἀνάστασιν
Χριστοῦ ΘΕΑΣΑΜΕΝΟΙ, προσκυνήσωμεν Ἅγιον Κύριον Ἰησοῦν τόν μόνον ἀναμάρτητον»
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
ΜΟΝΑΧΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΗΣ
ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ ΤΟΥ
ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ
ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ
ΣΤΗΝ
ΒΗΘΛΕΕΜ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
Σᾶς παρακαλῶ πολύ, ὅλοι ὅσοι διαβάσετε αὐτό τό κείμενο νά τό προωθήσετε σέ φίλους
σας, γιά νά ὠφεληθοῦν καί αὐτοί, διαδίδοντας καί αὐτοί μέ τήν
σειρά τους μέ τόν ἴδιο τρόπο, τόν λόγο τοῦ Θεοῦ, σέ ὅσο γίνεται περισσότερους Χριστιανούς ἀδελφούς μας!!! Εὐχαριστῶ!
Email: xm24757@gmail.com
Facebook: Christodoulos Monk
Skype: Christodoylos.monaxos
Ὅσοι ἐπιθυμεῖτε νά ἀποστείλετε ὀνόματα γιά
νά μνημονευθοῦν στήν Θεία Λειτουργία μπορεῖτε νά τά ἀποστείλετε ταχυδρομικῶς στήν ἀκόλουθη διεύθυνση.
Fr Christodoulos
Greek Orthodox Convent, P.O Box 52 - Bethlehem -
ISRAEL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου